HİCRET
Allah'ın selamı hidayete tabi olanlara olsun

Hoş geldiniz lütfen üye olunuz.

Allah (c.c) size bu dünyada ve ahirette af ve afiyet versin amin.

Join the forum, it's quick and easy

HİCRET
Allah'ın selamı hidayete tabi olanlara olsun

Hoş geldiniz lütfen üye olunuz.

Allah (c.c) size bu dünyada ve ahirette af ve afiyet versin amin.
HİCRET
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Elfaz-ı Küfür

Aşağa gitmek

Elfaz-ı Küfür Empty Elfaz-ı Küfür

Mesaj  erkam Salı Şub. 08, 2011 9:42 am

Bir mümini küfre
düşüren sözler üçe ayrılır: İstihza, (dinin esaslarından birini alaya
almak) istihfâf (inanılması gereken ve zarûrât-ı diniyye denilen
prensipleri küçümsemek, hafife almak) İslâmî bir hükmü açıkça inkâr
etmek veya dince mukâddes olan şeylere küfretmekElfaz-ı Küfür Nokta

Allah'u
Teâlâ'nın Zâtı, sıfatları, fiilleri, isimleri, emirleri, yasakları
hakkında şaka yollu da olsa alay ederek konuşmak, bunları küçümseyici
sözler söylemek ve Allah'a sövmek kişiyi dinden çıkarırElfaz-ı Küfür Nokta(2)
Âyette şöyle buyrulur: "Allah ile, O'nun âyetleriyle, O'nun Rasûl'ü ile
alay mı ediyorsunuz? Boş yere özür dilemeye kalkışmayınElfaz-ı Küfür Nokta Siz îmandan sonra küfre düştünüzElfaz-ı Küfür Nokta"(3)


Allah'u
Teâlânın varlığına ve birliğine inanmakla beraber O'nun diri ve ezeli
oluşunu kabul etmemek, kat'î nasslarla sabit olan sıfatlarını inkâr
etmek veya insan zihnince tasarlanabilen bir varlık olduğuna inanmak
ayrıca Allah'ın bazı varlıklara hulûl (ruh olarak bazı varlıkların içine
girmesi) ettiğini kabul etmek küfürdürElfaz-ı Küfür Nokta


Cenâb-ı
Hakk'ın emir ve nehiylerini (yasaklarını) tebliğ için peygamber
gönderdiğini kabul etmemek ya da bazı peygamberlerin nübüvvetini inkâr
etmek küfürdürElfaz-ı Küfür Nokta


Peygamberlik müessesesi ve peygamberlerle alay etmek, onları küçük düşürücü sözler söylemek sövme sayılırElfaz-ı Küfür Nokta Bu yüzden diğer peygamberleri veya HzElfaz-ı Küfür Nokta Peygamber Efendimizi küçük gören, alay eden ve onlara ezâ veren dinden çıkarElfaz-ı Küfür Nokta Âyetlerde şöyle buyrulur: "Şüphe yok ki, Allah'a ve Rasûl'üne eziyet verenlere Allah dünyada ve ahirette lânet etmiştirElfaz-ı Küfür Nokta Onlara çok küçük düşürücü bir azap da hazırlamıştırElfaz-ı Küfür Nokta"(4) "Münafıklardan öyleleri vardır ki, Peygamber'i incitiyorlar ve, 'O her söyleneni dinleyen bir kulaktırElfaz-ı Küfür Nokta' diyorlarElfaz-ı Küfür Nokta De ki: 'O sizin için bir hayır kulağıdırElfaz-ı Küfür Nokta Allah'a da inanır, müminlere deElfaz-ı Küfür Nokta Îman edenleriniz için bir rahmettirElfaz-ı Küfür Nokta' Allah'ın Rasûl'üne eziyet verenlere ise acıklı bir azap vardırElfaz-ı Küfür Nokta"(5)

Ebû Hanife ve tâbileri, İmam Şafii, İmam Ahmed bElfaz-ı Küfür Nokta Hanbel ve İmam Mâlik gibi İslâm hukukçularının büyük çoğunluğuna göre, HzElfaz-ı Küfür Nokta Peygamber'e söven kimse dinden çıkar ve öldürülmesi gerekirElfaz-ı Küfür Nokta Diğer peygamberlere söven de dinden çıkar ve öldürülürElfaz-ı Küfür Nokta(6)

Mukaddes kitaplara ve Kur'ân-ı Kerim'e sövmek veya bunların aslını inkâr edici sözler söylemek küfürdürElfaz-ı Küfür Nokta Kur'an'la, herhangi bir sûresi veya bir âyetiyle alay etmek, onu küçümsemek küfürdürElfaz-ı Küfür Nokta(7) Kur'an'ın Allah kelâmı değil de beşer sözü olduğunu söylemek de küfürdürElfaz-ı Küfür Nokta Kâfir Velid bElfaz-ı Küfür Nokta Muğîre (öElfaz-ı Küfür Nokta1/622) Kur'an hakkında şöyle demişti: "Bu ancak sihirbazlardan öğrenilip nakledilen bir sihirdirElfaz-ı Küfür Nokta Şüphesiz bu bir insan sözüdürElfaz-ı Küfür Nokta" Yüce Allah da Kur'an'ında Velit hakkında: "Ben de O'nu muhakkak cehenneme sokacağımElfaz-ı Küfür Nokta"(8) buyurmuşturElfaz-ı Küfür Nokta

Meleklere sövmek, meleklerle alay etmek, onları ayıplamak ve küçük görmek küfürdürElfaz-ı Küfür Nokta Cebrâil (aElfaz-ı Küfür NoktasElfaz-ı Küfür Nokta)'ın vahyi getirirken hata ettiğini, HzElfaz-ı Küfür Nokta Ali yerine yanlışlıkla HzElfaz-ı Küfür Nokta Muhammed'e vahyi verdiğini söylemek de kişiyi dinden çıkartırElfaz-ı Küfür Nokta(9)

Ashâb-ı Kirâmı tekfir ederek onların mümin olmadığını söylemek küfürdürElfaz-ı Küfür Nokta Sahâbe'yi küçümsemek, alay etmek ve onlara buğz etmek ise bid'at ve sapıklıktırElfaz-ı Küfür Nokta
Diğer müminleri tekfir edenin dinden çıkması ile ilgili hadislerin
vahid haber kabilinden olması konuyu kelâmcılar arasında tartışmalı hale
getirmiş, Sahâbe'yi tekfir edenin kâfir sayılması hükmü ise aşağıdaki
delillere dayandırılmıştırElfaz-ı Küfür Nokta


Âyetlerde Ashâb-ı Kirâm övülmüştür: "Müminler ağaç altında Sana bey'at ettikleri zaman Allah onlardan razı olmuşturElfaz-ı Küfür Nokta Allah onların kalplerindekini bildi de onlara huzur ve itminan verdiElfaz-ı Küfür Nokta Onları pek yakın bir fetih ve zaferle mükâfatlandırdıElfaz-ı Küfür Nokta"(10),
"Muhâcirlerden ve Ensâr'dan en ileri ve önce gelenlerle, iyilikte
onlara tâbi olanlardan Allah razı olmuştur; onlar da Allah'tan hoşnut
oldular, Allah onlara, altında ırmaklar akan cennetler hazırladı; Onlar
orada ebedi kalırlarElfaz-ı Küfür Nokta İşte en büyük mutluluk da budurElfaz-ı Küfür Nokta"(11)


Sahabe'yi öven pek çok hadis de vardır: "Ashâb'ıma sövmeyinizElfaz-ı Küfür Nokta
Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, sizden biriniz Uhut
Dağı kadar altın infak etse, onların iki avuç veya bir avuç miktarındaki
bağışına ulaşamazElfaz-ı Küfür Nokta"(12), "On kişi var ki, cennettedir: Ebû Bekir, Ömer, Osman, Ali, Talha, Zübeyr, Abdurrahman, Sa'd, Said ve Ebû UbeydeElfaz-ı Küfür Nokta"(13), "Ümmetimin en hayırlısı, aralarında bulunduğum bu nesildirElfaz-ı Küfür Nokta Sonra onları takip edenler, sonra onların ardından gelenlerdirElfaz-ı Küfür Nokta"(14) Sahâbe'yi tekfir eden aynı zamanda, bize Kur'ân-ı Kerîm'i tevâtüren nakleden bir nesli mahkum ve itham etmiş olmaktadırElfaz-ı Küfür Nokta


Hanefîlerin
çoğunluğu; Sahabe'ye sövmeyi, onlarla alay etmeyi, onları küçümsemeyi
helâl görüp bu fiilleri bir kimse isleyecek olursa kâfir, helâl görmeden
isleyecek olursa fâsık olacağını, söylemiştir; ancak bazı Hanefî
fakihleri, aynı sözler HzElfaz-ı Küfür Nokta Ebû Bekir ve HzElfaz-ı Küfür Nokta Ömer için söylenirse, söyleyenin dinden çıkacağını ifade etmişlerdirElfaz-ı Küfür Nokta Hanefilerden bir grup âlim ise, Sahabe büyüklerine sövenin siyaseten öldürülmesini câiz görürElfaz-ı Küfür Nokta İmam Mâlik, HzElfaz-ı Küfür Nokta Peygamber'e sövenin öldürülmesi, Ashâba sövenin ise te'dib amacıyla cezalandırılması gerektiği kanaatindedirElfaz-ı Küfür Nokta Ahmed bElfaz-ı Küfür Nokta Hanbel'e göre ise, Sahabe'den birine söven kimse şiddetli bir şekilde dövülürElfaz-ı Küfür Nokta(15)


Âlimlere
ve fakihlere sebepsiz yere sövmenin dinden çıkaracağına dair çeşitli
fetvâlar verilmiş ise de, kendileri âyet ve hadislerle övülen Sahâbelere
sövenin bile kâfir değil sapık ve bid'atçı sayıldığı düşünülürse bu
kimselerin fısklarıyla baş başa bırakılması daha uygun olurElfaz-ı Küfür Nokta(16)


Söyleyeni dinden çıkaran küfür sözlerinin bu sonucu meydana getirmesi için hür bir irade ve ihtiyarla söylenmesi gerekirElfaz-ı Küfür Nokta
Tehdit, zor ve baskı altında küfür sözlerini söyleyen kimse zorlama tam
ise, yani öldürme, kesme, bedene zarar verme ve şiddetli dövme tehdidi
varsa küfür sözü söyleyebilirElfaz-ı Küfür Nokta
Âyette şöyle buyrulur: "Kalbi îmanla dolu olduğu halde, küfre zorlanan
müstesna olmak üzere, kim îman ettikten sonra, küfre sine açarsa
Allah'tan onlara bir azap vardırElfaz-ı Küfür Nokta"(17) Bu âyet, küfre zorlanan kimsenin dinden çıkmayacağını gösterirElfaz-ı Küfür Nokta Nitekim Mekke müşrikleri,HzElfaz-ı Küfür Nokta Yâsir ile hanımı HzElfaz-ı Küfür Nokta Sümeyye'yi İslâm'dan dönmeleri için zorlamış, işkence altında ikisini de öldürmüştürElfaz-ı Küfür Nokta HzElfaz-ı Küfür Nokta Yâsir'in oğlu HzElfaz-ı Küfür Nokta Ammâr'ı da bir kuyuya atarak işkence yapmışlar, HzElfaz-ı Küfür Nokta Ammar işkenceye dayanamayarak, kalbi îmanla dolu olduğu halde, diliyle İslâm'dan döndüğünü söylemiş ve canını kurtarmıştırElfaz-ı Küfür Nokta Haber HzElfaz-ı Küfür Nokta Peygamber'e ulaşınca, kendisiyle görüşmüş ve yine işkenceye maruz kalırsa aynı sözleri söylemesine ruhsat vermiştirElfaz-ı Küfür Nokta Yukarıdaki âyet-i kerîme bu olay üzerine inmiştirElfaz-ı Küfür Nokta(18)


Şaka
yapma huyuna sahip bir mükellef saka olsun diye veya hoş vakit geçirmek
amacıyla küfür olan bir sözü söylerse inancı söylediği söze zıt bile
olsa âlimlerin hepsine göre tekfir edilirElfaz-ı Küfür Nokta
Kasıtsız olarak hata ile ya da dil sürçmesi ile söylenmesi ise küfrü
gerektirmez; ama durumu derhal düzeltmesi ve tövbe etmesi gerekirElfaz-ı Küfür Nokta
Kur'an'da münafıkların durumu anlatılırken, "Şayet onlara niçin alay
ettiklerini sorarsan: 'Andolsun ki biz ancak sakalaşıyordukElfaz-ı Küfür Nokta' derlerElfaz-ı Küfür Nokta De ki: 'Allah ile O'nun âyetleriyle, O'nun Rasûl'ü ile mi eğleniyordunuz? Özür dilemeye kalkışmayınElfaz-ı Küfür Nokta Siz îman ettiğinizi ikrar ettikten sonra küfrettiniz'…"(19) hükmü zikredilmiştirElfaz-ı Küfür Nokta


Kur'ân'ın tamamını, bir kısmını ya da surelerden her hangi birini, her hangi bir âyeti inkâr etmek de küfürdürElfaz-ı Küfür Nokta

Beş
vakit namazın, zekâtın, haccın, orucun, cihadın farziyyeti, zinanın,
adam öldürmenin, içki içmenin haram oluşu gibi kat'î nassla sabit olan
emir ve nehiylerin reddedilmesi küfürdür ya da farz ve haramlardan şüphe
duymak da tıpkı inkâr gibidirElfaz-ı Küfür Nokta


Sihir yapan ve sihrin mubah olduğuna inanan kimse de küfre düşerElfaz-ı Küfür Nokta

Gaybden verdiği haber konusunda kâhini tasdik etmek de küfürdürElfaz-ı Küfür Nokta
Rasûl-i Ekrem Efendimiz: "Bir kimse kâhini, verdiği haber konusunda
tasdik ederse Allah'u Teâlâ'nın Muhammed'e indirdiğini inkâr etmiş olurElfaz-ı Küfür Nokta" buyurmuşturElfaz-ı Küfür Nokta(20)

Kaynaklar:
1Elfaz-ı Küfür Nokta Şâmil İslâm AnsiklopedisiElfaz-ı Küfür Nokta
2Elfaz-ı Küfür Nokta el-Fetâva'l-Hindiyye, II, 258Elfaz-ı Küfür Nokta
3Elfaz-ı Küfür Nokta et-Tevbe, 9/65 vdElfaz-ı Küfür Nokta
4Elfaz-ı Küfür Nokta el-Ahzâb, 33/57Elfaz-ı Küfür Nokta
5Elfaz-ı Küfür Nokta et-Tevbe, 9/61Elfaz-ı Küfür Nokta
6Elfaz-ı Küfür Nokta İbn Teymiyye, es-Sârimü'l-Meslûl, NşrElfaz-ı Küfür Nokta Muhammed Muhyiddin Abdülhamid, Mısır 1960, sElfaz-ı Küfür Nokta512, 565Elfaz-ı Küfür Nokta
7Elfaz-ı Küfür Nokta Aliyyu'l-Kârı, Şerhu'l-Fıkh'ı-Ekber, Mısır 1323 hElfaz-ı Küfür Nokta, sElfaz-ı Küfür Nokta151 vdElfaz-ı Küfür Nokta; el-Heytemî, ez-Zevâcir, I, 30Elfaz-ı Küfür Nokta
8Elfaz-ı Küfür Nokta Müddessir, 74/24 vdElfaz-ı Küfür NoktaElfaz-ı Küfür Nokta
9Elfaz-ı Küfür Nokta İbn Abidin, Reddu'l-Muhtar, III, 292; el-Fetâva'l-Hindiyye, II, 266; Ahmet Saim Kılavuz, İman-Küfür Sınırı, İstanbul 1982, sElfaz-ı Küfür Nokta132-133Elfaz-ı Küfür Nokta
10Elfaz-ı Küfür Nokta el-Feth, 48/18Elfaz-ı Küfür Nokta
11Elfaz-ı Küfür Nokta et-Tevbe, 9/100Elfaz-ı Küfür Nokta
12Elfaz-ı Küfür Nokta Müslim, Fedâilu's-Sahabe, 54; Ebû Dâvûd, Sünnet, 11; Tirmizî, Menâkıb, 59; Ahmed bElfaz-ı Küfür Nokta Hanbel, Müsned, II/111Elfaz-ı Küfür Nokta
13Elfaz-ı Küfür Nokta Tirmizî, Menâkıb 26Elfaz-ı Küfür Nokta
14Elfaz-ı Küfür Nokta Buhâri, Fedâilu's-Sahabe I, Rikâk 7Elfaz-ı Küfür Nokta
15Elfaz-ı Küfür Nokta Aliyyu'l-Kâri, aElfaz-ı Küfür NoktagElfaz-ı Küfür NoktaeElfaz-ı Küfür Nokta, II, 410-411; İbn Abidin, Reddu'l-Muhtar, III, 293, Mecmuatü'r-Resâil, I, 359; İbn Teymiyye, es-Sarimu'l-Meslul, sElfaz-ı Küfür Nokta561Elfaz-ı Küfür Nokta
16Elfaz-ı Küfür Nokta Aliyyü'l-Kâri, aElfaz-ı Küfür NoktagElfaz-ı Küfür NoktaeElfaz-ı Küfür Nokta, 156-159; el-Fetâva'l-Hindiyye, II, 270 vdElfaz-ı Küfür Nokta; el-Heytemi, aElfaz-ı Küfür NoktagElfaz-ı Küfür NoktaeElfaz-ı Küfür Nokta, I, 31; İbn Âbidin, Reddu'l-Muhtar, III, 293, Mecmuatü'r-Resâil, I, 360Elfaz-ı Küfür Nokta
17Elfaz-ı Küfür Nokta Nahl, 16/106Elfaz-ı Küfür Nokta
18Elfaz-ı Küfür Nokta İbnü'l-Esir, Üsdü'l-Gâbe, IV/ 130 vdElfaz-ı Küfür Nokta
19Elfaz-ı Küfür Nokta et-Tevbe, 9/65 vdElfaz-ı Küfür Nokta
20Elfaz-ı Küfür Nokta Konuyla ilgili bilgiler için bkzElfaz-ı Küfür Nokta Emanet ve EhliyetElfaz-ı Küfür Nokta
erkam
erkam
Admin

Mesaj Sayısı : 263

https://hicret.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz