Namazı Terk Etmek İki Cihanda Allah’ın Cezasına Düçar Olur
Namazı Terk Etmek İki Cihanda Allah’ın Cezasına Düçar Olur
Muaz radıyallahu anh’den rivayet edilmiştir; Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem bana şunu tavsiye etti; “Öldürülsen ve yakılacak olsan da Allah’a hiçbir şeyi ortak koşma! Sana aileni ve malını elinden çıkarmanı emretsele r de ana babana isyan etme. Farz namazı kasten terk etme! Zira kim farz bir namazı kasten terk ederse Allah’ın zimmetind en uzak olur.”(Hasen ligayrihi)
Yani; dünyada azarlanma yı hak etmekten ve kınanmaktan yana, ahirette de cezayı hak etmekten yana Allah Teala’nın güvencesinde olmaz. İbn Hacer der ki; “Bu, onun hürmetinin düşmesine kinayedir . Zira bunu terk etmesiyle kendini hapsedilm e cezasına, alimlerde n bir topluluğa göre de kafir olarak değil de namazı zaruri vaktinden çıkarmasından dolayı had cezası olarak öldürülmesine arz etmiş olur. Zamanımızdaki İmamlarımıza göre iş böyledir. İmam Ahmed Bin Hanbel ve diğer alimlere göre ise o kafir olarak öldürüldüğünden cenaze namazı kılınmaz ve Müslümanların kabristanına gömülmez.”[59]
Ey Namazı Terk Eden!
Sen O’na itiraz içindeyken ve O’na icabet etmediğin halde ne zamana kadar Mevla’na dua edeceksin!? O sana kaç kere ihsanı ile yaklaştı, sen ise isyanın ile uzaklaştın, Onun senin üzerinde bir casusu vardır!
Tevbe ederek O’nun kapısına koş, O’nun tarafında olmanın tadına var. O sana senden yakındır.
El-Bera Bin Azib r.a. diyor ki; “Biz Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem’in yanında iken bir cemaat gördü ve; “Bunlar neden toplanmışlar?” buyurdu. “Kabir kazıyorlar” dediler. Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem bunun üzerine ashabının arasından hızlıca ayrılıp kabrin yanına geldi ve üzerine diz çöktü. Yaptıklarını seyretmek için onlara döndü. Gözyaşlarından toprak ıslanıncaya kadar ağladı. Sonra bize dönüp şöyle buyurdu; “Ey kardeşlerim! Böylesi gibi bir gün için hazırlanın!”(Hasendir.)
Niçin namaz kılıyoruz /polen yayınları
Yani; dünyada azarlanma yı hak etmekten ve kınanmaktan yana, ahirette de cezayı hak etmekten yana Allah Teala’nın güvencesinde olmaz. İbn Hacer der ki; “Bu, onun hürmetinin düşmesine kinayedir . Zira bunu terk etmesiyle kendini hapsedilm e cezasına, alimlerde n bir topluluğa göre de kafir olarak değil de namazı zaruri vaktinden çıkarmasından dolayı had cezası olarak öldürülmesine arz etmiş olur. Zamanımızdaki İmamlarımıza göre iş böyledir. İmam Ahmed Bin Hanbel ve diğer alimlere göre ise o kafir olarak öldürüldüğünden cenaze namazı kılınmaz ve Müslümanların kabristanına gömülmez.”[59]
Ey Namazı Terk Eden!
Sen O’na itiraz içindeyken ve O’na icabet etmediğin halde ne zamana kadar Mevla’na dua edeceksin!? O sana kaç kere ihsanı ile yaklaştı, sen ise isyanın ile uzaklaştın, Onun senin üzerinde bir casusu vardır!
Tevbe ederek O’nun kapısına koş, O’nun tarafında olmanın tadına var. O sana senden yakındır.
El-Bera Bin Azib r.a. diyor ki; “Biz Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem’in yanında iken bir cemaat gördü ve; “Bunlar neden toplanmışlar?” buyurdu. “Kabir kazıyorlar” dediler. Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem bunun üzerine ashabının arasından hızlıca ayrılıp kabrin yanına geldi ve üzerine diz çöktü. Yaptıklarını seyretmek için onlara döndü. Gözyaşlarından toprak ıslanıncaya kadar ağladı. Sonra bize dönüp şöyle buyurdu; “Ey kardeşlerim! Böylesi gibi bir gün için hazırlanın!”(Hasendir.)
Niçin namaz kılıyoruz /polen yayınları
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz