HİCRET
Allah'ın selamı hidayete tabi olanlara olsun

Hoş geldiniz lütfen üye olunuz.

Allah (c.c) size bu dünyada ve ahirette af ve afiyet versin amin.

Join the forum, it's quick and easy

HİCRET
Allah'ın selamı hidayete tabi olanlara olsun

Hoş geldiniz lütfen üye olunuz.

Allah (c.c) size bu dünyada ve ahirette af ve afiyet versin amin.
HİCRET
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hafızlık Yapacak Öğrenci İçin Metod

Aşağa gitmek

Hafızlık Yapacak Öğrenci İçin Metod Empty Hafızlık Yapacak Öğrenci İçin Metod

Mesaj  toprak Salı Tem. 20, 2010 10:02 am

Ezber yapılacak yerin (sayfa veya sure) öncelikle hoca tarafından okunması

Sayfada dikkat edilecek özellikli kelimelerin belirtilerek öğrenciye kavratılması

Sayfada yer alan ve başka yerlerde de geçen benzer (müşabih) kelime ve ayetlerin dikkate alınarak oluşturulacak metotlarla (not alma, liste tutma … gibi) mukayeseli olarak ezberletilmesi

Ezber yapılacak yere bir gün öncesinden başlayarak hazırlanılması

Bilgisayardan veya diğer dinleme cihazlarından dinleyerek kelimelerin doğru algılanmasının sağlanması

Ezberin akşamdan tamamen halledilmesi

Sayfa baştan sona değil, her ayet birkaç tekrar edildikten sonra dile yatkınlığı sağlanıp önceki ve sonraki ayetlerle bağlantısının oluşturulması

Yazısı kolay okunan bir Mushaf tan takip edilmesi

Öğrenciler arasında yardımlaşma ( daha çok ezber yapmış olanların sonrakilere rehber ve örnek olmaları bu vesile ile öncekilerin ezberleri de sağlamlaştırılır.)

Ezber yapılan yerde geçen ayetlerin meallerinin ilgili olduğu hususlar dile getirilmelidir.

Hafızlık yaparken ayetleri veya kelimeleri zihinden sıraya dizecek şekilde ezberlemek şeklinde değil, sayfaya başlayınca düşünmeden okuyabilecek bir akış kazandırmak gerekir.( Bunun zıddı erken unutmaya , karıştırmaya sebep olur) İyice ezberledikten sonra yavaş okuma zamanla oluşacaktır.

Ezberlenen sayfaya veya sureye başlanınca sona kadar gidecek kuvvette olmalıdır.

Ezber yapılan her bir bölümün (ayet, sayfa, sure,Cüz ) sonrası ile bağlantısı kurulmalıdır.

Ezber yapmanın şekli hocaya ders verecek tarzda olmalıdır.

Ezberlenecek sayfa mutlaka yukarıdan aşağıya doğru ezberlenmelidir.

Ezberlenen yerler bir sonraki dönüşte mutlaka yine okunmalı ve dinletilmelidir.

Sesli okuma ezberi kolaylaştıracağı için öğrenciye bu imkan sağlanmalıdır.

Hafızlığı sağlam yapmaya teşvik için her bir beş sayfalık dilimlerde ödüllü yarışmalar tertip etmek faydalı olacaktır.

Öğrencilerin dersi yapmalarına bağlı olarak özel isteklerinde (istirahat, oyun, eğlence vb.) kendilerine töleranslı davranılacağını bilmeleri, çok katı sınırlamaların konmaması.
Ezber yapılacak yerin (sayfa veya sure) öncelikle hoca tarafından okunması

Sayfada dikkat edilecek özellikli kelimelerin belirtilerek öğrenciye kavratılması

Sayfada yer alan ve başka yerlerde de geçen benzer (müşabih) kelime ve ayetlerin dikkate alınarak oluşturulacak metotlarla (not alma, liste tutma … gibi) mukayeseli olarak ezberletilmesi

Ezber yapılacak yere bir gün öncesinden başlayarak hazırlanılması

Bilgisayardan veya diğer dinleme cihazlarından dinleyerek kelimelerin doğru algılanmasının sağlanması

Ezberin akşamdan tamamen halledilmesi

Sayfa baştan sona değil, her ayet birkaç tekrar edildikten sonra dile yatkınlığı sağlanıp önceki ve sonraki ayetlerle bağlantısının oluşturulması

Yazısı kolay okunan bir Mushaf tan takip edilmesi

Öğrenciler arasında yardımlaşma ( daha çok ezber yapmış olanların sonrakilere rehber ve örnek olmaları bu vesile ile öncekilerin ezberleri de sağlamlaştırılır.)

Ezber yapılan yerde geçen ayetlerin meallerinin ilgili olduğu hususlar dile getirilmelidir.

Hafızlık yaparken ayetleri veya kelimeleri zihinden sıraya dizecek şekilde ezberlemek şeklinde değil, sayfaya başlayınca düşünmeden okuyabilecek bir akış kazandırmak gerekir.( Bunun zıddı erken unutmaya , karıştırmaya sebep olur) İyice ezberledikten sonra yavaş okuma zamanla oluşacaktır.

Ezberlenen sayfaya veya sureye başlanınca sona kadar gidecek kuvvette olmalıdır.

Ezber yapılan her bir bölümün (ayet, sayfa, sure,Cüz ) sonrası ile bağlantısı kurulmalıdır.

Ezber yapmanın şekli hocaya ders verecek tarzda olmalıdır.

Ezberlenecek sayfa mutlaka yukarıdan aşağıya doğru ezberlenmelidir.

Ezberlenen yerler bir sonraki dönüşte mutlaka yine okunmalı ve dinletilmelidir.

Sesli okuma ezberi kolaylaştıracağı için öğrenciye bu imkan sağlanmalıdır.

Hafızlığı sağlam yapmaya teşvik için her bir beş sayfalık dilimlerde ödüllü yarışmalar tertip etmek faydalı olacaktır.

Öğrencilerin dersi yapmalarına bağlı olarak özel isteklerinde (istirahat, oyun, eğlence vb.) kendilerine töleranslı davranılacağını bilmeleri, çok katı sınırlamaların konmaması.
Kaynak: Evrensel Hafızlar Derneği
toprak
toprak
ilim ehli

Mesaj Sayısı : 14

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz