Bakara 224 – 233/Kur’an Te’vilu’l Furkan Mustafa İslamoğlu Tefsirinden Notlar Ders-16
HİCRET :: Kuranı Kerim :: Meal, Tefsir
1 sayfadaki 1 sayfası
Bakara 224 – 233/Kur’an Te’vilu’l Furkan Mustafa İslamoğlu Tefsirinden Notlar Ders-16
2/Bakara 224 – 233
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Erdemlilik sorumluluk ve ıslah konusunda Allah adıyla yemin etmeyin. İyi davranış yapmayacağım diye Allah adına yemin edilmez.
Kur’ana hayatın her alanına müdahale eden bir özne olarak bakılır. Nüzul da geçmiş ve gelecek bir olayı muhatap alır. O zaman bu ayetin sebebi nüzulü budur denir.
Güzelliği yapmamak üzere yapılan yemin yerine getirilmez. Ama kefaret gerektirir.
Allah’ın yasakladığı şeyi yapacağım diyerek Allah adına yemin büyük günahtır.
Semiülalim: İşitme bilme sıfatı. Allah Semi ve Alimdir her şeyi kapsamı ve derinliğine işiten ve bilendir.
“Ne yalan yere ne doğru yere yemin etmedim.” İmam’ı Şafii.
Sözüne, kendisine, karşındakine güveni olmayanlar çok yemin ederler.
İla: Bir kişinin eşine yaklaşmamak için yemin etmesidir. İla cahiliye çağında uygulanan bir zulümdür. İla yapıldığında kadın ne dul gibi ne de evli bir kadın gibi davranabiliyordu. Bu şekilde yıllar geçiyordu. Kur’an bu süreyi 4 ay ile sınırladı. Bu sınırlama aşamalı bir kaldırma yöntemidir.
Boşanmış kadınlar kendilerini 3 adet müddetince korurlar, gözetirler. Boşanmış kadınlar iddet beklemesinin sebebi neslin nesebinin korunmasıyla ilgilidir. Birde kadının kötü zandan korunmak içindir. Yani illeti birden çoktur.
Üç adet zarfında barışırlarsa koca geri dönmeye daha önceliği vardır.
Richi talak: İddet müddetinde eşler dönerler. Yeni bir nikah ve mehir gerekmez.
Bain talak: Eş boşanmış ve müddet bitmiştir. Karşılıklı isterlerse yeni nikah ve mehirle yeniden nikahlanırlar.
Azim ve Hakim’dir Allah.
Azim bunlardan münezzehtir ve Allah Hakim’dir hikmet sahibidir.
İyilikle geçinmek ya da güzellikle ayrılmak gerekir. Boşanma durumunda mehri geri almak doğru olmaz.
Maruf: Eşler arasındaki ilişki öyle katı kurallarla belirlenmez. Maruf münasip, meşru, örfe uygun anlamına gelir.
Boşanmış çiftlerde anne bebeği iki yıl emzirir. Anne çocuğun bakımını üstlenir. Babanın çocuğa ve anneye bakması gerekir.
Anne ve baba anlaşarak (iki yıldan sonra) bir sütanneye çocuğu verebilir.
alıntı / Melik Haker
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Erdemlilik sorumluluk ve ıslah konusunda Allah adıyla yemin etmeyin. İyi davranış yapmayacağım diye Allah adına yemin edilmez.
Kur’ana hayatın her alanına müdahale eden bir özne olarak bakılır. Nüzul da geçmiş ve gelecek bir olayı muhatap alır. O zaman bu ayetin sebebi nüzulü budur denir.
Güzelliği yapmamak üzere yapılan yemin yerine getirilmez. Ama kefaret gerektirir.
Allah’ın yasakladığı şeyi yapacağım diyerek Allah adına yemin büyük günahtır.
Semiülalim: İşitme bilme sıfatı. Allah Semi ve Alimdir her şeyi kapsamı ve derinliğine işiten ve bilendir.
“Ne yalan yere ne doğru yere yemin etmedim.” İmam’ı Şafii.
Sözüne, kendisine, karşındakine güveni olmayanlar çok yemin ederler.
İla: Bir kişinin eşine yaklaşmamak için yemin etmesidir. İla cahiliye çağında uygulanan bir zulümdür. İla yapıldığında kadın ne dul gibi ne de evli bir kadın gibi davranabiliyordu. Bu şekilde yıllar geçiyordu. Kur’an bu süreyi 4 ay ile sınırladı. Bu sınırlama aşamalı bir kaldırma yöntemidir.
Boşanmış kadınlar kendilerini 3 adet müddetince korurlar, gözetirler. Boşanmış kadınlar iddet beklemesinin sebebi neslin nesebinin korunmasıyla ilgilidir. Birde kadının kötü zandan korunmak içindir. Yani illeti birden çoktur.
Üç adet zarfında barışırlarsa koca geri dönmeye daha önceliği vardır.
Richi talak: İddet müddetinde eşler dönerler. Yeni bir nikah ve mehir gerekmez.
Bain talak: Eş boşanmış ve müddet bitmiştir. Karşılıklı isterlerse yeni nikah ve mehirle yeniden nikahlanırlar.
Azim ve Hakim’dir Allah.
Azim bunlardan münezzehtir ve Allah Hakim’dir hikmet sahibidir.
İyilikle geçinmek ya da güzellikle ayrılmak gerekir. Boşanma durumunda mehri geri almak doğru olmaz.
Maruf: Eşler arasındaki ilişki öyle katı kurallarla belirlenmez. Maruf münasip, meşru, örfe uygun anlamına gelir.
Boşanmış çiftlerde anne bebeği iki yıl emzirir. Anne çocuğun bakımını üstlenir. Babanın çocuğa ve anneye bakması gerekir.
Anne ve baba anlaşarak (iki yıldan sonra) bir sütanneye çocuğu verebilir.
alıntı / Melik Haker
AbdulHay- ilim ehli
- Mesaj Sayısı : 26
Similar topics
» Bakara 187 – 196/Kur’an Te’vilu’l Furkan Mustafa İslamoğlu Tefsirinden Notlar Ders-13
» Bakara 197-213/ Kur’an Te’vilu’l Furkan Mustafa İslamoğlu Tefsirinden Notlar Ders-14
» Bakara 214 – 223/Kur’an Te’vilu’l Furkan Mustafa İslamoğlu Tefsirinden Notlar Ders-15
» Bakara 234 – 248/ Kur’an Te’vilu’l Furkan Mustafa İslamoğlu Tefsirinden Notlar Ders-17
» Bakara 249 – 260/ Kur’an Te’vilu’l Furkan Mustafa İslamoğlu Tefsirinden Notlar Ders-18
» Bakara 197-213/ Kur’an Te’vilu’l Furkan Mustafa İslamoğlu Tefsirinden Notlar Ders-14
» Bakara 214 – 223/Kur’an Te’vilu’l Furkan Mustafa İslamoğlu Tefsirinden Notlar Ders-15
» Bakara 234 – 248/ Kur’an Te’vilu’l Furkan Mustafa İslamoğlu Tefsirinden Notlar Ders-17
» Bakara 249 – 260/ Kur’an Te’vilu’l Furkan Mustafa İslamoğlu Tefsirinden Notlar Ders-18
HİCRET :: Kuranı Kerim :: Meal, Tefsir
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz