HİCRET
Allah'ın selamı hidayete tabi olanlara olsun

Hoş geldiniz lütfen üye olunuz.

Allah (c.c) size bu dünyada ve ahirette af ve afiyet versin amin.

Join the forum, it's quick and easy

HİCRET
Allah'ın selamı hidayete tabi olanlara olsun

Hoş geldiniz lütfen üye olunuz.

Allah (c.c) size bu dünyada ve ahirette af ve afiyet versin amin.
HİCRET
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

MEVLİD-İ NEBEVÎ'Yİ KUTLAMANIN HÜKMÜ

Aşağa gitmek

MEVLİD-İ NEBEVÎ'Yİ KUTLAMANIN HÜKMÜ Empty MEVLİD-İ NEBEVÎ'Yİ KUTLAMANIN HÜKMÜ

Mesaj  erkam C.tesi Şub. 12, 2011 6:54 pm

Muhammed b.Salih el-Useymîn -ALLAH, İslâm ve müslümanlardan yana
kendisine en iyi şekilde mükafatını versin- kendisine Mevlid-i Nebevî'yi
kutlamanın hükmü sorulduğunda, o şöyle cevap verdi:.

Birincisi:
Rasûlullah-sallALLAHu aleyhi ve sellem-'in doğduğu gece kesin olarak
bilinmemektedir. Aksine günümüzdeki bazı tarihçiler,
Rasûlullah-sallALLAHu aleyhi ve sellem-'in doğduğu gecenin Rebîül-Evvel
ayının 9. gecesi olduğu ve 12. gecesi olmadığı gerçeğine varmışlardır. O
halde 12. gece yapılan kutlamanın tarihî yönden hiçbir dayanağı yoktur.

İkincisi:
Mevlid-i Nebevî'yi kutlamanın dînî yönden de hiçbir dayanağı yoktur.
Çünkü Mevlid-i Nebevî'yi kutlamak ALLAH'ın dîninden olmuş olsaydı,
Peygamber-sallALLAHu aleyhi ve sellem-bunu yapardı veya ümmetine bunu
bildirirdi. Eğer o bunu yapmış veya ümmetine bildirmiş olsaydı, bu
kutlama günümüze kadar (hadis kitaplarında) korunmuş olurdu.



Çünkü ALLAH Teâlâ bu konuda şöyle buyurmaktadır:

إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ

"Zikr'i
(Kur'an'ı) kesinlikle biz indirdik ve onu (değiştirilmekten, tahrif
edilmekten, ziyâdeleştirilmekten veya noksanlaştırılmaktan) elbette biz
koruyacağız." (Hicr Sûresi: 9)

Böyle bir şey olmadığına göre, bu
kutlamanın ALLAH'ın dîninde olmadığı anlaşılmış olur. ALLAH'ın dîninde
olmadığına göre, bizim onunla ALLAH Teâlâ'ya ibâdet etmemiz ve O'na
tevessülde bulunmamız câiz değildir.
ALLAH Teâlâ, rızasına ulaşmamız
için bize belli bir yol tayin etmişse -ki bu yol Rasûlullah-sallALLAHu
aleyhi ve sellem-'in getirmiş olduğu dîndir-, ALLAH'ın kulları olduğumuz
halde, O'nun rızâsına ulaşmamız için kendi yanımızdan bir yol
çıkarmamız nasıl câiz olsun?
Dîninden olmayan bir şeyi onun dînine
yerleştirmek olan bu hareket, ALLAH Teâlâ'nın hakkına yapılan bir
tecâvüzdür. Yine bu hareket, ALLAH Teâlâ'nın şu sözünü yalanlamayı
içerir:


لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِيناً

"Bugün
size dîninizi (zaferi gerçekleştirmek ve şeriatını tamamlamak
sûretiyle) kemâle erdirdim. (Sizi câhiliyye karanlığından İslâm nûruna
çıkarmak sûretiyle) üzerinize nimetimi tamamladım ve dîn olarak da size
İslâm'ı seçtim (siz de İslâm'ı kendiniz için dîn seçin). "(Mâide Sûresi:
3)

Biz deriz ki, eğer bu kutlama dînin kemâlinden olsaydı,
Rasûlullah-sallALLAHu aleyhi ve sellem-'in vefâtından önce olması
gerekirdi. Dînin kemâlinden değilse, bu takdirde dînden olması mümkün
değildir. Çünkü ALLAH Teâlâ; "Bugün size dîninizi (zaferi
gerçekleştirmek ve şeriatını tamamlamak sûretiyle)kemâle erdirdim"
buyurmaktadır.

Her kim, Rasûlullah-sallALLAHu aleyhi ve
sellem-'in vefâtından sonra ortaya çıkmış olmasına rağmen, bu kutlamanın
dînin kemâlinden olduğunu iddiâ ederse, onun bu sözü yukarıdaki âyeti
yalanlamayı içerir.

...
Peygamber-sallALLAHu aleyhi ve
sellem-'in doğum gününü kutlayanlar, içerisinde Rasûlullah-sallALLAHu
aleyhi ve sellem- hakkında aşırıya giden kasîdeleri, nağmelerle
söylemektedirler. Öyle ki bu kimseler, Rasûlullah-sallALLAHu aleyhi ve
sellem-'i ALLAH'tan daha büyük bir hale getirmişlerdir. Bu durumdan
ALLAH'a sığınırız.

Yine, Peygamber-sallALLAHu aleyhi ve
sellem-'in doğum gününü kutlayanlardan kimisinin akılsızlıklarını ve
saçmalıklarını işitmekteyiz.
Peygamber-sallALLAHu aleyhi ve
sellem-'in doğduğu kıssayı okuyan (mevlidhân), "Mustafa dünyaya geldi"
dediği anda herkes tek kişinin ayağa kalktığı gibi ayağa kalkarak; "şu
anda Rasûlullah-sallALLAHu aleyhi ve sellem-'in rûhu aramıza geldi, ona
saygı göstermek için ayağa kalkalım" demektedirler.
Bu hareket, aptallığın ve akılsızlığın tâ kendisidir.

Sonra
bu kimselerin ayağa kalkmaları âdâbtan değildir. Çünkü
Rasûlullah-sallALLAHu aleyhi ve sellem- kendisi için ayağa kalkılmasını
çirkin görürdü.

Rasûlullah-sallALLAHu aleyhi ve sellem-'in
ashâbı, insanlar içerisinde onu en çok sevenler olmalarına ve onu bizden
daha fazla yüceltmelerine rağmen, o hayatta olduğu halde kendisi için
ayağa kalkılmasını çirkin görmesinden dolayı onun için ayağa
kalkmadıklarına göre, uydurma hayallerle ayağa kalkan bu insanlara ne
demeli?


Bu bid'at, yani Peygamber-sallALLAHu aleyhi ve
sellem-'in doğum gününü kutlama bid'atı, asırların en hayırlısı olan ilk
üç asır (sahâbe, tâbiîn ve etbâut-tâbiîn asrı) geçtikten sonra meydana
gelmiş ve bu bid'atla birlikte dînin esasıyla ters düşen bu çirkin
şeyler meydana gelmiştir.

alıntı
erkam
erkam
Admin

Mesaj Sayısı : 263

https://hicret.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz