Hepimiz sana fedayız Ya Rasulullah sözünün hükmü
HİCRET :: İlim :: Fıkıh / Akaid
1 sayfadaki 1 sayfası
Hepimiz sana fedayız Ya Rasulullah sözünün hükmü
حكم القول: كلنا فداك يا رسول الله
يقول: هناك من الإخوان من ألبس عليه، أو من التبس عليه قولهم: كلنا فداك يا رسول الله، ويرى أن ذلك من دعاء الأموات، فهلا من توضيح؟
على كل حال هذا لا يقصد معناه، هذا أمر لا يقصد معناه، والنبي -عليه الصلاة والسلام- فدى بعض أصحابه، فداهم بأبيه وأمه وهم أموات، نعم، فالفداء بالميت من الحي أو العكس لا إشكال فيه -إن شاء الله تعالى-؛ لأنه لا يقصد معناه، فكون النبي -عليه الصلاة والسلام- يقول لسعد: ((فداك أبي وأمي)) أبوه وأمه قد ماتا، فما معنى التفدية هنا؟ إنما يقصد بذلك تعظيم الشخص، ورفع قدره، وعلو شأنه من غير أن يقصد حقيقة اللفظ، فلا يظهر فيها شيء -إن شاء الله تعالى-.
Hepimiz sana fedayız Ya Rasulullah sözünün hükmü?
Hepimiz sana fedayız/canımız sana fedadır sözü bazı kardeşlerimizin kafalarını karıştırdı, Bu kardeşler bu sözü "ölüye dua etmek olarak" görmektedir. Lütfen açıklarmısınız?
Faziletli alim Dr. Şeyh Abdulkerim el-Hudeyr:Her şeye rağmen bununla o anlam kasdedilmemektedir. Bu sözde ölüye dua etmek yoktur. Çünkü Peygamber sallallahu aleyhi sellem(bu sözü söylemekle) bazı ashabını feda etmiştir.Anası ve babası ölü olduğu halde ana ve babasını feda etmiştir, evet, bu anlamda ölü veya yaşayan birini feda etmekde sorun yoktur. Çünkü bu sözle o anlam amaç edinilmemektedir. Nitekim Peygamberin Sad için "babam anam sana feda olsun" buyurmuştur, ki o vakit peygamberin anne ve babası ölü idi. Peki burada ki feda etmeden maksad nedir? Bu sözle hakiki lafz değil de, şahsın yüceliği, kadrinin üstünlüğü, konumunun büyüklüğü kast olunur. Bu sözde ölüye dua etmek anlamı zahir değildir, inşallah.
يقول: هناك من الإخوان من ألبس عليه، أو من التبس عليه قولهم: كلنا فداك يا رسول الله، ويرى أن ذلك من دعاء الأموات، فهلا من توضيح؟
على كل حال هذا لا يقصد معناه، هذا أمر لا يقصد معناه، والنبي -عليه الصلاة والسلام- فدى بعض أصحابه، فداهم بأبيه وأمه وهم أموات، نعم، فالفداء بالميت من الحي أو العكس لا إشكال فيه -إن شاء الله تعالى-؛ لأنه لا يقصد معناه، فكون النبي -عليه الصلاة والسلام- يقول لسعد: ((فداك أبي وأمي)) أبوه وأمه قد ماتا، فما معنى التفدية هنا؟ إنما يقصد بذلك تعظيم الشخص، ورفع قدره، وعلو شأنه من غير أن يقصد حقيقة اللفظ، فلا يظهر فيها شيء -إن شاء الله تعالى-.
Hepimiz sana fedayız Ya Rasulullah sözünün hükmü?
Hepimiz sana fedayız/canımız sana fedadır sözü bazı kardeşlerimizin kafalarını karıştırdı, Bu kardeşler bu sözü "ölüye dua etmek olarak" görmektedir. Lütfen açıklarmısınız?
Faziletli alim Dr. Şeyh Abdulkerim el-Hudeyr:Her şeye rağmen bununla o anlam kasdedilmemektedir. Bu sözde ölüye dua etmek yoktur. Çünkü Peygamber sallallahu aleyhi sellem(bu sözü söylemekle) bazı ashabını feda etmiştir.Anası ve babası ölü olduğu halde ana ve babasını feda etmiştir, evet, bu anlamda ölü veya yaşayan birini feda etmekde sorun yoktur. Çünkü bu sözle o anlam amaç edinilmemektedir. Nitekim Peygamberin Sad için "babam anam sana feda olsun" buyurmuştur, ki o vakit peygamberin anne ve babası ölü idi. Peki burada ki feda etmeden maksad nedir? Bu sözle hakiki lafz değil de, şahsın yüceliği, kadrinin üstünlüğü, konumunun büyüklüğü kast olunur. Bu sözde ölüye dua etmek anlamı zahir değildir, inşallah.
Similar topics
» Rasulullah’ın(s.a.v) Konuşması
» RASÛLULLAH’IN KADIN KALBİNDEKİ YERİ
» Ölü için merhum lafzının hükmü
» MEVLİD-İ NEBEVÎ'Yİ KUTLAMANIN HÜKMÜ
» Âdetli ve Loğusalı Kadının Oruç Tutmasının ve Kaza Orucunun Hükmü
» RASÛLULLAH’IN KADIN KALBİNDEKİ YERİ
» Ölü için merhum lafzının hükmü
» MEVLİD-İ NEBEVÎ'Yİ KUTLAMANIN HÜKMÜ
» Âdetli ve Loğusalı Kadının Oruç Tutmasının ve Kaza Orucunun Hükmü
HİCRET :: İlim :: Fıkıh / Akaid
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz