HİCRET
Allah'ın selamı hidayete tabi olanlara olsun

Hoş geldiniz lütfen üye olunuz.

Allah (c.c) size bu dünyada ve ahirette af ve afiyet versin amin.

Join the forum, it's quick and easy

HİCRET
Allah'ın selamı hidayete tabi olanlara olsun

Hoş geldiniz lütfen üye olunuz.

Allah (c.c) size bu dünyada ve ahirette af ve afiyet versin amin.
HİCRET
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Namazın Terketmenin Sonuçları

Aşağa gitmek

Namazın Terketmenin Sonuçları  Empty Namazın Terketmenin Sonuçları

Mesaj  dareyn Çarş. Tem. 21, 2010 9:21 pm

1 . NAMAZI TERKEDENıN MÜŞRIK OLDUĞU BABI

"Hep Allah'a dönüp itaat edin, O'ndan korkun ve namaz'ı kılın'da müşriklerden olmayın."
Rum Sûresi: 31

"Haram olan aylar "Zilhicce, Muharrem, Saf er ve Rebiu'l-evvel" çıktıðı zaman, artık o "müşrikleri" nerede bulursanız öldürün: Onları yakalayıp esir edin, onları hapsedin ve geçit yerlerini tutun, "eğer tevbe" ederler, namaz'ı kılıp zekât'larını verirlerse, kendilerini serbest bırakın. Gerçekten Allah Gafur ve Rahim'dir."
Tevbe Suresi: 5

Ebu Süfyandan, dedi ki: Ben Câbir'den duydum şöyle diyordu: Ben Nebiyyu (S.A.V.)'den işittim şöyle buyuruyordu: "Şübhesiz ki, kişi ile "şirk ve küfür" arasında ki şey sâdece namaz'dır."
Bu Hadis'i Müslim (82) Ebû Davud (4678) Tirmizi (2619)
Nesei (465) ve ıbnu Mâce (1078) rivayet etmişlerdir.

Cabir (R.A.)'dan, (şöyle dedi): Nebiyyu (S.A..V.)'den, buyurdu ki: "namaz'ı terketmek ŞıRK'tir."
Bu Hadis'i Abdurrezzak Musannaf da (5009) "' Muhammed ıbnu Nasr Kitabu's-Salat da (888)
Hibetullah'ıt-Taberi Usulu's-Sünne de (1513) ve Âcurri Şeria da (133) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir.

Enes (R.A.)'dan, (şöyle dedi): Nebiyyu (S.A.V.) buyurdu ki: "Kişi ile şirk arasında namazı terketmekten başka bir şey yoktur. Onu terkettiði zaman şirk koşmuştur."
Bu Hadis'i ıbnu Mâce (1080) ve Muhammed ıbnu Nasr Kitabu's-Salat da (897) rivayet etmişlerdir. Şeyh Elbâni îbnu Mâce'nin sahihinde (880) tahric etmiştir.

Resûlullah (S.A.V.)'in azadlısı Sevban (R.A.)'dan, Resûlullah (S.A.V.)'i şöyle derken işittim dedi: Resûlullah (S.A.V.) buyurdu ki: "Kul ile küfür ve ıman arasındaki şey, "namaz'dır" onu terkettiði zaman şirk koşmuştur."
Bu Hadis'i Hibetullah'it-Taberi Usulu's-Sünne de (1521) sahih bir senedle rivayet etmiştir. Ayriyeten Şeyh, Elbâni Terðib'in Sahih'inde tahric etmiştir.

2 . NAMAZI TERKEDENıN KÂFıR OLDUĞU BABI

Ebû Süfyan'dan, dedi ki: Ben Câbir'den duydum şöyle diyordu: Ben Nebiyyu (S.A.V.)'den, şöyle derken işittim. "Şübhesiz ki, kişi ile "şirk ve küfür" arasındaki şey sâdece namazı terketmektir."
Bu Hadis'i Müslim (82) Ebû Davut (4678) Tirmizi (2619) Nesei (465) ve ibnu Mâce (1078) rivayet etmişlerdir.

Câbir (Ibnu Abdillah) (R.A.)'dan, (şöyle dedi:) Nebiyyu (S.A.V.)'den, buyurdu ki: "iman ile küfür arasındaki şey namazı terketmektir."
Bu Hadis'i Tirmizi (2618) Muhammed ıbnu Nasr Kitabus-Salat da (887) ve ıbnu Ebi Şeybe ıman da (44) sahih olarak rivayet etmişlerdir.

Bureyde (R.A.)'dan, şöyle dedi: Resûlullah (S.A.V.) buyurdu ki: "Bizlerle onların (ya'ni münafıkların) arasındaki ahd (ya'ni onlarla mukatele etmemize mani olan) "namaz"dır. kim bu namazı terkederse kâfir olur."
Bu Hadis'i Tirmizi (2623) Nesei (1/231) ıbnu Mâce (1079) ve Ahmed (5/346) sahih olarak rivayet etmişlerdir. Ayriyeten Şeyh Elbani TerĞib'in sahihinde tahric etmiştir.

Enes ıbnu Malik (R.A.)'dan, şöyle dedi:
Nebiyyu (S.A.V.) şöyle dedi: "Her kim ki, kasten "namazı" terkederse "açıkça küfre" düşmüştür."
Bu Hadis'i Taberâni Evsat'ta rivayet etmiştir. Heysemi Mecmau-Zevaid'de (1/295) zikretmiştir.

Enes (R.A.)'dan, Resûlullah (S.A.V.)'i şöyle derken işittim dedi: "Kişi ile küfür ve ya şirk arasındaki şey namaz'dır. "namazı" terk ettiĞi zaman kâfir olur."
Bu Hadis'i Muhammed ıbnu Nasr Kitabus-Salat'ta (899) rivayet etmiştir.

ıbnu Mes'ud (R.A.)'dan, "Kim namazı terkederse "kâfir" olur" dedi.
Bu Eser'i Taberâni Kebir de (8939) ve Âcurri Şeria da (133) sahih olarak rivayet etmişlerdir.

Câbir ıbnu Abdillah (R.A.)'dan, "namaz kılmayan kâfir'dir" dedi.
Bu Eser'i Ibnu Abdu'1-Ber Temhid'de (4/225) sahih bir senedle rivayet etmiştir.

ıbnu Abbas (R.A.)'dan, şöyle dedi: "Her kim ki "namaz'ı" terk ederse "kâfir" olmuştur."
Bu Eser'i Muhammed ıbnu. Nasr Kitabu's-Salat'ta (939) ve ıbnu AbdilBer Temhid'de (4/225) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir.

Ali ıbnu Ebi Talib (R.A.)'dan, şöyle dedi: "Her kim ki namaz'ı kılmazsa o kâfirdir."
Bu Eser'i Muhammed ıbnu Nasr Kitabus-Salat'ta (933) Acurri Şeria'da (135) ıbnu Ebi Şeybe Musannaf da (10485) ve ıman'da (126) Beyhaki Şuabul' ıman'da (41) ve Buhâri Tarihul' Kebir'de sahih olarak rivayet etmişlerdir.

Ebû Hureyre (R.A.)'dan, şöyle dedi: Resûlullah (S.A.V.)'in Ashabı "namaz'dan" başka hiç bir amelin terkini "küfür" olarak görmezlerdi.
Bu Eser'i Hâkim Müstedrek'te (1/7) Tirmizi Sünen'de (2624) ıbnu Ebi Şeybe Musannaf da (10495) ve ıman'da (137) ve Muhammed ıbnu Nasr Kitab'us-Salat'da (948) sahih olarak rivayet etmişlerdir. Ayriyeten Şeyh Elbani TerĞib'in sahih'inde (564) tahric etmiştir.

Mücahid îbnu Cebr (R.A.)'dan, (O da) Câbir ıbnu Abdullah (R.A.)'dan, Allah Resulüne arkadaşlık yapmış birisidir. Kendisine dedim ki: Allah Resulü (S.A.V.)'in zamanında, sizce amellerden, küfür ile iman'in arasını ayıran ne idi (diye sordum) (O da) "namaz" (diye cevab verdi).
Bu Eser'i Muhammed ıbnu Nasr Kitab'us-Salat'da (892) ve Hibetullahit-Taberi Usulü' s-Sünne'de (1538) Hasen olarak rivayet etmişlerdir. Ayriyeten Şeyh Elbâni TerĞib'in sahih'inde tahric ederek Hasen demiştir.

3 . NAMAZI TERKEDENıN DÎNİNİN OLMADIĞI BABI

ıbnu Ömer (R.A.)'dan, şöyle dedi: Resûlullah (S.A.V.) şöyle dedi: namaz'ı olmayanın din'i yoktur.
Bu Hadis'i Tebarini Mu'cemus'SaĞir da (60) hasen bir senedle rivayet etmiştir.

Ömer ıbnu'l-Hattab (R.A.)'dan, şöyle dedi: Adamın biri gelerek Resûlullah (S.A.V.)'e şöyle dedi: "Ya Resûlellah, Allah katında ıslâm'da, (en efdal) olan nedir, söyler misin" Resûlullah (S.A.V.) de "Vaktinde namaz kılmaktır" dedi. "Zira namaz'ı terkedenin dini yoktur ..."
Bu Hadis'i Beyhaki Şuabu'1-ıman da rivayet etmiştir. El-Kenz (21618)

ıbnu Mes'ud (R.A.)'dan, şöyle dedi: "Her kim ki, NAMAZ'ı terkederse onun DıN'i yoktur."
Bu Eser'i ıbnu Ebi Şeybe , Musannaf da (10446) ve ıman da (47) Taberâni Mu'cemu'l-Kebir de (8942) Muhammed ıbnu Nasr Kitabu's-Salat da (935) ve Beyhaki Şuabu'l-ıman da (42) rivayet etmişlerdir. Ayriyeten Şeyh Elbâni TerĞib'in sahih'inde tahric etmiştir.

Abdullah ıbnu Amr (R.A.)'dan, dedi ki: "Namaz'ı terkedenin din'i yoktur."
Bu Eser'i Buhâri Tarihu'l-Kebir de (7/95) rivayet etmiştir.

Ebû'd-Derda (R.A.)'dan, şöyle dedi:
"Namazı olmayanın iman'ı da yoktur."
Bu Eser'i Hibetu'llahi't-Taberi Usulu's-Sünne'de (1536) Muhammed ıbnu Nasr el-Mervezi Kadru's-Salah da (945) ıbnu Abdil-Ber Temhid de (4/225) hasen bir senedle rivayet etmişlerdir.Ve Şeyh Elbâni de TerĞib'in sahihin'de (574) tahric etmiştir.

4 . NAMAZI TERK EDENıN ıSLÂM'DAN NASıBı OLMADIĞI BABI

Ömer ıbnu'l-Hattab (R.A.)'dan, şöyle dedi: "Namazı terk edenin ıslâm'dan nasibi yoktur."
Bu Eser'i imam Malik (1/40) Dâre Kutni Sünen'de (2/52) Abdurrezzak Musannef'da (5010) ıbnu Ebi Şeybe Musannef'da (10410) ve ıman'da (103) ve Âcurri Şaria'da (134) sahih bir sened'le rivayet etmişlerdir.

Ebû'l-Muleyh (R.A.)'dan, Ömer (R.A.)'yı minberin üzerinden şöyle derken işittim dedi: "Namaz kılmayanın ıslâm'ı da yoktur."
Bu Eser'i Muhammed ıbnu Nasr el-Mervezi Kadru's-Salah da (930) sahih bir sened'le rivayet etmiştir.

5 . NAMAZI TERK EDENıN ıSLÂM MıLLET'ıNDEN ÇIKTIĞI BABI

Ubade't-ıbnu' es-Samit (R.A.)'dan, şöyle dedi: Resûlullah (S.A.V.) bize şöyle tavsiyede bulundu. Allah'a hiç bir şeyi ortak koşmayın. Namazıda bilerek terketmeyin. Her kim ki, bilerek kasten "namaz'ı terkederse ıslâm millet'inden çıkmıştır".
Bu hadis'i Muhammed Ibnu Nasr Kitabu's-Salat da (920) Hibetullah'i-Taberi Usulu's-Sünne de (1523) Abdurrahman ıbnu Ebi Hatim Sünen'in de ve Taberâni Mu'cem'in de rivayet etmişlerdir.

Yezid ıbnu Meryem'den, şöyle dedi: Ömer (R.A.) Muaz ıbnu Cebel (R.A.)'nun yanından geçerken (Yâ Muaz) bu Ümmeti ayakta tutan nedir diye sordu. (Muaz'da cevaben bu ümmeti ayakta tutan esas) üçtür işte onlar kurtuluş vesileleridir:
1- ıhlas (Tevhid) o ise ıSLÂM'DIR. (Allah'ın insanları üzerinde yarattıĞı din),
2- Namaz o ise milliyettir,
3- ıtaat o ise ismet'tir (yani hatalardan beri durmaĞa vesiledir.)
Bu Eser'i Taberi Tefsir'in de (21/40) ve Hibetullahi't-Taberi Usulu's-Sünne de (1530) rivayet etmişlerdir.

6 . NAMAZI TERKEDENlN ALLAH'IN ZlMMET'ıNDEN BERı OLUDUĞU BABI

Ebu'd-Derda (R.A.)'dan, şöyle dedi:
Dostum Muhammed (S.A.V.) bana şöyle tavsiyede bulundu. Parça parça kesilsende, yakılsanda, Allah'u Azze ve Celle'ye ortak koşma. Ve farz olan namazı bilerek terketme. Kim ki "farz olan namaz'ı bilerek terk ederse Allah'ın zimmet'i ondan beri olmuştur" dedi.
Bu Hadis'i Ahmed (5/238) ıbnu Mace (4034) Taberâni Mu'cemu'l-Kebir de (20/233) Hibetullahi't-Taberi Usulu's-Sünne de (1524) ve Muhammed ıbnu Nasr Kitabu's-Salat da (911) hasen bir senedle rivayet etmişlerdir. Ayriyeten Şeyh Elbani ıbnu Mâce'nin sahihinde (3259) tahric etmiştir.

Ubeydu'l-Kelâi'den, şöyle dedi:
Mekhul (R.H.) elimden tutarak "Yâ Ebâ Vehb! Farz bir namazı kasten terk eden birisi için ne diyorsun?" dedi. Ben de "Âsi bir mü'mindir" dedim. Elimi daha fazla sıktı ve sonra şöyle dedi: "Yâ Ebâ Vehb! ıman'ın şa'nı nefsinde daha azim olsun. Kim ki bir farz namaz'ını kasten terk ederse Allah'ın zimmet'i ondan beri olmuştur. Kimden de Allah'ın zimmeti beri'olduysa o kâfir olur."
Bu Eser'i ıbnu Ebi Şeybe iman da (129) ve Abdurrezzak Musannaf da (5008) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir. Ayriyeten Şeyh Elbâni ıman da yukarıdaki rakamda tahric etmiştir.

*****Ebu Said el-Yarbuzi*****
dareyn
dareyn
ilim ehli

Mesaj Sayısı : 482
Yaş : 49
Nerden : Dünya

http://my.opera.com/muhacir/blog/

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz